torsdag 2. desember 2010

Ut på tur!

Er du en sprek mamma som triller småen uansett vær? Selv har jeg blitt "tvunget" ut å gå fordi babyen min slettes ikke er lysten på å sove inne på dagtid. Kondisjonen min var fraværende etter en stillesittende barseltid , formen daler raskt når man ikke er i bevegelse!

Mine første trilleturer i nabolaget tok jeg det rolig fasinert over min dårlige utholdenhet.
Det tok heldigvis ikke så mange ukene før bakkene opp til Fløyen ble overkommelig. Nå er både mor og barn blitt glad i turene.


Visste du at at norske småbarnsmødre går i snitt 3 km hver dag? Det er bare mammaer fra Finland som er mer sporty enn oss.
Å gå tur med litt tempo og i oppoverbakke er kanonbra styrketrening for mage, rumpe og lår. Pusten blir også mye bedre av slike kondis økter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar